poniedziałek, 3 marca 2014

Steampunk underbust

Tym razem szybki rzut okiem na mój najnowszy nabytek - gorset szyty na zamówienie u Corsetry & Romance. Jestem absolutnie oczarowana tym underbustem. Już od dawna planowałam zaprojektować gorset w stylu steampunkowym. Te dostępne w Polsce jakoś nigdy mnie nie zachwyciły, poza tym chciałam, aby mój był wyjątkowy i niepowtarzalny.



Któregoś wieczoru, przeglądając sieć natrafiłam na tkaninę, która bardzo przypadła mi do gustu. Pomimo zawrotnej ceny postanowiłam zamówić jej sporą ilość, tak by materiału wystarczyło i na gorset i na dodatki. Tkanina, o której mowa to dość sztywny len o wysokiej gramaturze. Zdobiący ją nadruk przedstawia mapę świata. Materiał był sprowadzany ze Stanów Zjednoczonych - szkoda, że w Polsce mamy raczej ubogi wybór tego typu asortymentu. 



Pomyślałam, że całość będzie ciekawie się prezentować razem z szelkami, zamkami swing hooks oraz ozdobnymi wiązaniami na wysokości bioder. Efekt końcowy przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Lamówki oraz wstążka zostały dobrane idealnie pod kolor tkaniny. Zastosowane swing hooks są mniejsze niż np. te użyte w gorsecie Black Armor Restyle. Wyglądają dużo subtelniej, nie przytłaczają swoim rozmiarem, jednak dzięki odpowiedniej ilości (5 sztuk) nie pozwalają na rozchodzenie się gorsetu na boki i tworzenie się przerwy na środku. Wada tego typu występuje w przypadku, kiedy zamki nie są przytwierdzone do brykli (np. w steampunkowych gorsetach dostępnych w Corsets-UK/Corset Story).



Gorset posiada waist tape, underbusk oraz podwieszany modesty panel usztywniany pięcioma fiszbinami. Szelki nie są przytwierdzona na stałe - aby je zdjąć wystarczy odpiąć guziki.

Gorset został usztywniony sześcioma fiszbinami płaskimi (2 z przodu oraz 4 po obu stronach wiązania) oraz czternastoma fiszbinami spiralnymi. Wszystkie fiszbiny są metalowe.



Nie muszę chyba dodawać, że gorset został wykonany bardzo solidnie i estetycznie wykończony. Lamówka jest podwinięta ręcznie. Szwy są ledwie widoczne i schowane do wewnątrz, widać, że poprowadzono je z dużą uwagą i starannością. 




Underbust Corsetry & Romance 17"
Tak gorset prezentuje się na mnie. Jest to dopiero drugie założenie, dlatego nie został zawiązany do końca. W przypadku nowego gorsetu ważne, żeby na początku obchodzić się z nim delikatnie i nie "nadwyrężać" szwów. Z czasem gorset zacznie dopasowywać się do naszego ciała.

Gorset jest bardzo wygodny i nie uwiera w żadnym miejscu. Guziki wszyte wewnątrz, służące zapinaniu szelek są niewielkie, dzięki czemu na skórze w ogóle nie czuć tego elementu. Underbust jest wysoko zabudowany na górze - jego krawędź została podniesiona o 2,5 cm w stosunku do poprzedniego wykroju. Takie techniczne rozwiązanie było konieczne, żeby zmieścić busk o długości 30 cm. Jest to jedna z niewielu sytuacji, kiedy naprawdę cieszę się, że mam długi tors i gorset nie nachodzi za wysoko.



Do każdego gorsetu Corsetry & Romance dodawane jest etui w różnych kolorach. To bardzo miły gest, w dodatku takie rozwiązanie jest bardzo praktyczne, ponieważ zapobiega zbieraniu się kurzu na gorsecie oraz zapewnia bezpieczny transport.

Obecnie jestem w trakcie tworzenia steampunkowej stylizacji. To dla mnie największa przyjemność - projektowanie, wybieranie komponentów, szycie oraz poszukiwanie trudno dostępnych elementów garderoby. Wprost nie mogę się doczekać, aż wszystko będzie gotowe! :)

6 komentarzy:

  1. Przepiękny! :)
    Uwielbiam ubrania inspirowane stempunkiem, zwłaszcza takie z których nie zwisają miliony trybików i mechanizmów zegarków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) W steampunkowych stylizacjach łatwo o przesadę. Ale z drugiej strony niektóre skomplikowane projekty są po prostu genialne. Bardzo podobają mi się całe domy urządzone w tym stylu.

      Usuń
  2. Piękny jest - materiał i skórzane elementy idealnie ze sobą współgrają :) Sama szyję teraz gorset do steampunkowej stylizacji ale przy pracach C&R się chowam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to winszuję! :) Ciekawa jestem jaki efekt uda Ci się osiągnąć.

      Usuń
  3. Cudowny! Materiał wygląda naprawdę świetnie, i te wstążeczki! Mam nadzieję, że pokażesz nam się w steampunkowej stylizacji z tym gorsetem, gdy zbierzesz już wszystko w kupę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie mam zaplanowaną jedną wersję ubioru, jednak cały czas czekam na spódnicę, którą mam zamiar przerobić. Zawsze wolę mieć kilka możliwości do wyboru. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem za tydzień wszystko powinno być gotowe. :)

      Usuń