niedziela, 6 lipca 2014

Białe lato

Tegoroczne polskie lato nie należy do najbardziej upalnych, jednak ostatnie dni były duszne i gorące. Kiedy temperatura sięga 30'C zdecydowanie trzeba zrezygnować z gorsetu na rzecz bardziej przewiewnych i lżejszych ubrań. 


Jedna z mych ostatnich zdobyczy to długa sukienka zdobiona francuskim haftem. Biel nie należy do moich ulubionych kolorów - noszę ją sporadycznie, kilka rady do roku.  Ubrania o tej barwie nie są zbyt praktyczne, ponieważ łatwo się brudzą, a chyba nic nie wygląda równie ordynarnie, co przyszarzały mankiet białej marynarki, czy dół spódnicy. Białe ubrania trzeba umiejętnie zestawiać z innymi kolorami, co bywa trudne i może dać kiczowaty efekt. Z kolei biel noszona samodzielnie czasem kojarzy mi się z piekarskim uniformem, zwłaszcza w przypadku prostych, geometrycznych fasonów. Moim zdaniem biel najlepiej prezentuje się na opalonej skórze, o czym w moim przypadku nie może być mowy. Przy jasnej karnacji skóra robi się momentalnie czerwona, jeśli nie jest zabezpieczona wysokim filtrem.

Dlaczego więc zdecydowałam się na tę sukienkę? Bardzo przypadł mi do gustu jej fason. Górna część ma formę szerszej niby-bluzki na ramiączkach i wyraźnie odcina się od dołu. Taki krój dobrze równoważy szerokie biodra, ponieważ sprawia, że górna część tułowia wydaje się szersza niż w rzeczywistości. Podwyższony stan optycznie wydłuża nogi - czego chcieć więcej. :)
  


Na koniec mam małą dygresję. Lubię bawić się moim wizerunkiem, dlatego nie czuję się ortodoksyjnie przywiązana do żadnego konkretnego stylu. To bardzo zabawne, a czasem i pouczające obserwować, jak bardzo nasz wygląd wpływa na sposób w jaki jesteśmy oceniani oraz traktowani przez osoby z otoczenia. Już dawno zauważyłam, że obcy ludzie potrafią (prawdopodobnie nieświadomie) odnosić się do mnie w bardzo różnorodny sposób w zależności od mojego ubioru, a nawet rodzaju makijażu. Wiele razy boleśnie przekonałam się o prawdziwości przysłowia "jak cię widzą, tak cię piszą". Ciekawa jestem czy Wam również zdarzyło się poczynić podobne obserwacje.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz