środa, 4 marca 2015

Beżowy overbust Corsetry & Romance | Beige overbust from Corsetry & Romance

W ostatnim czasie w mojej szafie przybyło kilka gorsetów. Jedne spodobały mi się bardziej, inne mniej... Jednak o tym dopiero w następnym wpisie. Mój najnowszy nabytek to szyty na zamówienie gorset Corsetry & Romance w rozmiarze 16". Jest to mój trzeci overbust tej marki. O poprzednim nie miałam jeszcze okazji dokładniej opowiedzieć, ale widać go na zdjęciach różanej stylizacji.

I had a few new arrivals in my collection lately. Some of them I like very much and some of them a bit less... But that is a story for a different article. My newest addition is a custom made 16" Corsetry & Romance corset. This is my third overbust from this brand. I did not had the chance to write about the previous one but you can see it in the rose session


Tym razem zdecydowałam się na jasną kolorystykę i zupełnie inny styl niż poprzednio. Tkanina ma beżową barwę i jest zdobiona nadrukiem białych kwiatów. Materiał jest najprawdopodobniej w 100% lniany. Nie mam całkowitej pewności, ponieważ producenci tkanin mają w ofercie coraz więcej materiałów bawełnianych o charakterystycznym lnianej fakturze oraz mieszanek lnu z bawełną. Nie znając dokładnego surowca, czasem ciężko na podstawie samego wyglądu i dotyku zgadnąć z czym mamy do czynienia. Sądzę jednak, że skład jest całkowicie lniany - przy najbliższej wizycie w pasmanterii upewnię się, czy miałam rację.

This time I decided on bright colors and different style than before. The fabric is in beige color and is decorated with a white flower print. Material feels like 100% linen. I will make sure next time I visit the fabric shop. 


Wyjmując gorset w koperty wydałam z siebie bezwarunkowy pisk zachwytu. :D Wyszedł dokładnie tak, jak sobie go wyobrażałam. Gorset jest bardzo wygodny - nie czuję, by żebra były mocniej uciskane, pomimo modyfikacji kroju (prosiłam o zmianę na krój conical w górnej części).

Gorset został usztywniony 20 metalowymi fiszbinami. Sześć z nich jest płaskich (dwie przy busku oraz cztery przy wiązaniu), pozostałe są spiralne.

Główną ozdobą gorsetu jest jasnokremowa koronka przyszyta przy górnej krawędzi oraz zdobienie typu cording, dające charakterystyczną fakturę w prążki. Jak podpowiada nazwa, taką dekorację wykonuje się ze sznurka, którego kawałki są wszywane blisko siebie pod tkaniną. Kusiło mnie, by poprosić Palinę o flossing, ale uznałam, że to byłoby już za dużo, biorąc pod uwagę wzór na materiale.

When opening the package I let out an uncontrollable sound of joy. Corset came out exactly like I imagined it would. it is very comfortable I do not feel my ribs being pushed harder even though the shape was modified. (I requested the change to conical shape in the upper half).

Corset is made using 20 steel bones. 6 of them are flat and the rest are spiral. 

Main decoration is cording and bright creme lace at the upper edge of the corset. I was tempted to request flossing but I came to the conclusion that it would be to much when combined wit the fabric pattern. 



Przyglądając się bliżej gorsetowi można zauważyć pewne zmiany, jakie zaszły w wyrobach Corsetry & Romance. Od razu rzuciły mi się w oczy nowe, bardzo ładne metki.

On close inspection you notice some changes in the products form Corsetry and romance. First thing I noticed are the nice new tags.


Oprócz marki na wszywce widnieje teraz także informacja, jak należy dbać o gorset.

Next to the brand you can also see the information of how to care for the corset. 


Zauważyłam także nowe wykończenie busku. Do tej pory w wyrobach Corsetry & Romance brzeg materiału przy loops był obszyty owerlokiem, tym razem w gorsecie zastosowano popularniejszą technikę, która polega na zawijaniu brzegu tkaniny do środka. Bardzo podoba mi się ta zmiana, ponieważ  przy długotrwałym użytkowaniu gorsetu, czasem zdarzało się, że pojedyncze nitki przy wykończeniu się odrywały.

I also noticed a new busk finish. Up till now the Corsetry & Romance corsets had the fabric next to the loops secured with an overlock and now the fabric is folded inside. This is a welcome change because in a frequent use of a corset some single threads may rip. 


Gorset jest wyposażony w podwieszany panel kryjący pod wiązaniem, waist tape oraz underbusk - standard w wyrobach C&R. Sznurek jest mocny, obły i biały - wiąże się nim bardzo wygodnie. Przy takim kolorze, oczywiście trzeba uważać na wszelki brud na rękach. Ja zawsze przed stycznością z gorsetami myję ręce kilkukrotnie, by mieć pewność, że nie mam na nich np. podkładu.

Corset comes with a suspended back panel, waist tape and underbusk. The cord is white and strong. Because of this color you have to be careful when handling the corset so you do not get any dirt on it.

Lamówka została skrojona z tego samego materiału, co pozostała część gorsetu. Została wszyta ręcznie z obu stron, jak zwykle z najwyższą precyzją. 


Oczka zostały wbite bardzo mocno. Wszystkie szczegóły wykonania gorsetu są jak zwykle perfekcyjne. Dołączono do niego także pokrowiec, tym razem trafił mi się z naprawdę pięknej, srebrnej tkaniny (do każdego gorsetu ochraniacz w losowym kolorze jest dodawany w prezencie). To bardzo miły gest, w dodatku pokrowce C&R są doskonałe nie tylko, jeśli chodzi o przechowywanie gorsetów w szafie, ale także podróży.

The grommets are in very securely. All other details are perfect as to be expected. I also got a cover for the corset, this time made for a beautiful silver fabric (you get a random color cover with every corset). This is a very nice addition and the cover is great not only for the closet but also useful when traveling. 


Gorset jest ze mną od niedawna, dlatego nie będę oceniała jego wytrzymałości (choć jestem o to spokojna, bo wszystkie gorsety C&R jakie mam zostały wykonane niesamowicie solidnie). Na razie overbust jest zawiązany niezbyt mocno, nie przeszedł jeszcze pełnego sezonowania, ale już widać bardzo ładne i dobrze widoczne modelowanie. W dolnych rejonach można zauważyć delikatne zmarszczenie materiału, ponieważ mam tam jeszcze sporo wolnego miejsca i gorset nie jest w pełni wypełniony ciałem.

Corset is with me for a short time so I will not rate it's durability (I am however calm as all the corsets from C&R where proven to be extremely durable.) For now the underbust is not tied all the way and did not reach full reduction potential but it already looks very nice and the modeling is visible. In the lower region you can see a delicate wrinkling of the fabric because of the free space there as the corset is not tight to my body yet.


10 komentarzy:

  1. Nie gustuję w takich kolorach/wzorach, ale gorset jest powalający! Uwielbiam cording, świetnie się wpasował. Cieszę się, że napisałaś o zmianach w budowie gorsetu. Podziwiam Palinę za to co robi i za to, że wciąż się rozwija i wprowadza udoskonalenia.
    Miłego noszenia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, noszenie takiego gorsetu to sama przyjemność. :)

      Usuń
  2. Malusieński błąd do poprawy, droga Absentio:
    "oczywiście trzeba uważać na wszelki br!!ó!!d na rękach."
    Pozdrawiam, Trexis Rimmon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaaa, bardzo dziękuję! Coś mi nie pasowało, ale autokorekta mi nie podkreśliła więc zaufałam komputerowi a nie własnej intuicji. ;)

      Usuń
  3. przepiękny :) czekam na zdjęcia po pełnym wysezonowaniu, ciekawam, jak zmiana kontrukcyjna wpłynie na wygląd i jak będzie widoczna:)

    chyba jedyny beżowy, od którego nie odwracałabym się ze wstrętem :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo beżowy to taki nijaki kolor, właściwie ja też jakoś szczególnie za nim nie przepadam. :P Mam jednak szalony plan, w którym beż sprawdzi się idealnie ^_^

      Usuń
  4. To stanowczo nie moja kolorystyka, o wiele bardziej wolę ciemniejsze gorsety. Jednak na Tobie prezentuje się pięknie, pasuje do Twojej urody ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również wolę ciemniejsze - zwłaszcza na co dzień, bo są bardziej uniwersalne. W tym wypadku jednak nie mogłam się powstrzymać, uwielbiam tę tkaninę! ^^

      Usuń
  5. A ta przepiękna spódnica to skąd *_* ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały efekt, gratuluję pięknego gorsetu :)

    OdpowiedzUsuń